Hiv, elefanter, massage

Nu var det någon dag sen jag skrev så här kommer en liten uppdatering om vad vi gör.

I fredags blev det inga elefanter. Vi for istället ner på stan och tog manikyr och pedikyr. Jag valde guld nagelack, klara tog rosa, och lisa lila. Efter att vi hade gjort oss fina gick vi ut på stan och kollade runt lite. Efter en dag utan att köpa något så började vi leta efter något ätbart. Bananpankaka var vårat mål. Efter att vi gått runt och letat ett bra tag så hittade vi äntligen ett ställe som sålde det. Vi gick glatt fram och beställde en pankaka och väntade förväntansfullt att få smaka. Då såg vi det röda, blod på pannkakan. Vi sa till att hon blödde och pekade på pankakan men hon ryckte bara på axlarna. Eftersom att vi tyckte lite synd om henne köpte vi ändå denna HIV-pannkaka och kastade den när hon inte kunde se. Våran längtan efter Bananpankaka fick fortsätta att växa.

På lördagen blev elefant ridningen av. Jag och lisa åkte på en, och Dennis och Klara på en annan. Det var riktigt varmt så svetten rann när vi satt där uppe och vi fick ta fram ett paraply efter en stund. Det var väldigt guppigt att åka men roligt. En gång trodde jag nästan att vi höll på att välta men det visade sig att hon bara klia rumpan.



Här tar elefantföraren kort på oss lite läskigt eftersom att elefanten fick syn på
 ett perfekt träd att klia sig på.



Klara och Dennis Elefant var mer intresserad av mat än att gå.



Efter våran färd på elefanter åt vi på Dennis stammis ställe out back bar





Söndag

Idag har vi haft en slappar dag vi fick massage i 1,5 h var för 42kr. Det var den härligaste massage jag varit med om. Jag måste erkänna att det var lite läskigt när hon bände och vred så det knakade, men det var riktigt härligt efteråt.

Nu på kvällen har jag och lisa ägnat oss åt att lösa TanTrix och klara har läst.




Det här är TanTrix, man ska bygga vägar med de olika färgerna.




Här har vi klarat 19 bitar och är väldigt nöjda.



Imorgon åker vi till Bangkok så ni får se när jag skriver nästa gång.

Hare bra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där låter tokbra Malin! :) Skulle tycka det var jätteläskigt att åka på elefant dock!

2009-02-10 @ 20:56:02
Postat av: Mamma

Vilket äventyr! Undrar om det är krokodiler i vattnet, för visst var det så att ni skulle se elefanter och krokodiler.DEt är alltid bra att göra två saker samtidigt?

Kram

2009-02-12 @ 12:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0